DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İç Mekanlarda Renkler ve Dokular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 320
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı renk teorisi, renkler arası ilişki ve uyum konularını ele alarak, iç mekan tasarımında kullanılan renk ve dokunun görsel ve psikolojik etkileri üzerinde araştırma ve uygulama yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Bu dersin sonunda, öğrenciler temel renk kavramlarını tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler renk teorisini inceleyebileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler temel renk kavramlarını tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler harmoni ve zıtlık yaratma yoluyla renk kompozisyonu oluşturma arasındaki ilişkiyi tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler tasarım problemlerini çözerken renk algısının çok yönlü ilişkilerini (psikolojik ve kültürel yönleri ve gözün rengi nasıl algıladığına dair) farkına varabileceklerdir.
  • • Bu dersin sonunda, öğrenciler renk seçimlerini ve seçim yollarını saptayabileceklerdir.
Ders Tanımı İç mekanlarda renk ve doku kullanımını ortaya koyar. Renk teorileri, renk ve doku psikolojisi ve iç mekan tasarımlarına uygulamaları ele alınır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş, Film/video gösterimi Hazırlık Yok
2 Ders 1: Rengi, Işığı ve Görmeyi Anlamak (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
3 Ders 2: Renk Teorisi (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
4 Ders 3: Renk Harmonisi ve Renk Şemaları, Ödev 1'in öğrencilere verilmesi (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
5 Ders 4: İçmimarlıkta Renk, Ödev 1: Teslim Ödev 1'in hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
6 Ders 5: Renk Algısı ve Rengin Psikolojik Etkileri, Ödev 2'nin öğrencilere verilmesi (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
7 Ders 6: Farklı Mekânlar/Fonksiyonlar için Renk Kullanımı, Ödev 2'nin teslimi, Ödev 3'ün öğrencilere verilmesi Ödev 2'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
8 Ders 7: Doku ve Desen, Ödev 3'ün teslimi, Sunum Ödevi'nin öğrencilere verilmesi ve grupların belirlenmesi Ödev 3'ün hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
9 Ders 8: İç Mekanda Doku - 1, PROJE'nin öğrencilere verilmesi ve grupların belirlenmesi Sunum'un hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
10 Ders 9: İç Mekanda Doku - 2, Grup Sunumları - 1 Sunum'un hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
11 Ders 10: Renk, Doku ve Malzeme Dokümantasyonu, Grup Sunumları - 2 (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
12 İçmimaride Tekstil: Perdeler / Grup Sunumları (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
13 PROJE: Kritik ve Tartışma PROJE'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
14 PROJE'nin teslimi ve sergisi PROJE'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.)
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi. Hazırlık yok.
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi. Hazırlık yok.
Ders Kitabı ÖDEV 1: Kişiliğinizi yansıtan bir renk şeması oluşturun ve açıklayıcı bir yazı (yarım sayfalık) yazın. ÖDEV 2: Yakın çevrenizden özel fonksiyonlu bir iç mekan seçin, renk şemasını analiz edin ve üzerinizde oluşturduğu psikolojik etkiyi tartışın. ÖDEV 3: Verilen iç mekanlarda seçtiğiniz bir renk şemasını uygulayın ve nedenleriyle ilgili açıklayıcı bir yazı yazın. SUNUM: Seçtiğiniz 6 farklı fonksiyonlu iç mekandaki doku seçimlerini, özelliklerini ve psikolojik etkilerini tartışan bir sunum (.ppt) hazırlayın (2 veya 3 kişilik gruplar halinde). *** PROJE: Size planı, kesiti ve görünüşü verilen bir iç mekanın tüm renk ve doku özellikleriyle beraber bir renk ve malzeme dokümantasyonunu hazırlayın (2 veya 3 kişilik gruplar halinde) – Tüm gereklilikler daha sonra duyurulacaktır. KİTAPLAR: Pile, J. F. (1997). Color in Interior Design. New York: McGraw-Hill. (NK2115.5.C6 P55) Zelanski, P. & Fisher, M. P. (1999). Colour. London: Herbert Press. (NK1548 Z45) . Mahnke, F. H. (1996). Color, Environment, and Human Response. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. (NA2795 M34) Callery, E. (2006). 1001 Ideas for Color and Paint. Singapore: Page One Publishing Ltd. (NK2115.5.C6 C35) Ching, F. D. K. & Corky, B. (2004). Interior Design Illustrated. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. (NA2850 C45) Baker, N. & Steemers, K. (2002). Daylight Design of Buildings. London: James & James Ltd. (NA2794 B35) Caan, S. (2011). Rethinking Design and Interiors. London: Laurence King Publishing Ltd. (NA2850 C33) Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015). İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür. (NK2110 D63)
Önerilen Okumalar/Materyaller LİNKLER: Beau Lotto: Optical illusions show how we see - https://www.youtube.com/watch?v=mf5otGNbkuc How Do We See Color? - https://www.youtube.com/watch?v=pvC9MQvqHMQ Do You See What I See - BBC Documentary - https://www.youtube.com/watch?v=1IqXyu14kpY How we see color - Colm Kelleher - https://www.youtube.com/watch?v=l8_fZPHasdo How Animals See The World - https://www.youtube.com/watch?v=6hYaT4gvjNc Understanding Color - https://www.youtube.com/watch?v=Qj1FK8n7WgY Do I See Colors the Same Way You Do? - https://www.youtube.com/watch?v=nAbxfKPKorc The Taste of Color - https://www.youtube.com/watch?v=dLZcy9y0zkk Color Theory Basics - https://www.youtube.com/watch?v=L1CK9bE3H_s The psychology of design and color - https://www.youtube.com/watch?v=5L4eDNHxdRQ BBC Design Rules 2nd Episode: Colour - https://www.youtube.com/watch?v=fsosmCyMgPU BBC Design Rules 4th Episode: Pattern & Texture - https://www.youtube.com/watch?v=Kc66yuQFVB8 Color Theory and Application (Science of Color & Color Harmony Schemes) - Interior Design - https://www.youtube.com/watch?v=PzP8XtC1neo PANTONE: Find out how we forecast new color trends - https://www.youtube.com/watch?v=ssaR761Wpck

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest