Dersin Adı | İç Mekanlarda Renkler ve Dokular |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 320 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı renk teorisi, renkler arası ilişki ve uyum konularını ele alarak, iç mekan tasarımında kullanılan renk ve dokunun görsel ve psikolojik etkileri üzerinde araştırma ve uygulama yapmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İç mekanlarda renk ve doku kullanımını ortaya koyar. Renk teorileri, renk ve doku psikolojisi ve iç mekan tasarımlarına uygulamaları ele alınır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, Film/video gösterimi | Hazırlık Yok |
2 | Ders 1: Rengi, Işığı ve Görmeyi Anlamak | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
3 | Ders 2: Renk Teorisi | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
4 | Ders 3: Renk Harmonisi ve Renk Şemaları, Ödev 1'in öğrencilere verilmesi | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
5 | Ders 4: İçmimarlıkta Renk, Ödev 1: Teslim | Ödev 1'in hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
6 | Ders 5: Renk Algısı ve Rengin Psikolojik Etkileri, Ödev 2'nin öğrencilere verilmesi | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
7 | Ders 6: Farklı Mekânlar/Fonksiyonlar için Renk Kullanımı, Ödev 2'nin teslimi, Ödev 3'ün öğrencilere verilmesi | Ödev 2'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
8 | Ders 7: Doku ve Desen, Ödev 3'ün teslimi, Sunum Ödevi'nin öğrencilere verilmesi ve grupların belirlenmesi | Ödev 3'ün hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
9 | Ders 8: İç Mekanda Doku - 1, PROJE'nin öğrencilere verilmesi ve grupların belirlenmesi | Sunum'un hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
10 | Ders 9: İç Mekanda Doku - 2, Grup Sunumları - 1 | Sunum'un hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
11 | Ders 10: Renk, Doku ve Malzeme Dokümantasyonu, Grup Sunumları - 2 | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
12 | İçmimaride Tekstil: Perdeler / Grup Sunumları | (Tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
13 | PROJE: Kritik ve Tartışma | PROJE'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
14 | PROJE'nin teslimi ve sergisi | PROJE'nin hazırlanması (Geriye kalan tüm içeriğe Blackboard’dan ulaşılabilir.) |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi. | Hazırlık yok. |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi. | Hazırlık yok. |
Ders Kitabı | ÖDEV 1: Kişiliğinizi yansıtan bir renk şeması oluşturun ve açıklayıcı bir yazı (yarım sayfalık) yazın. ÖDEV 2: Yakın çevrenizden özel fonksiyonlu bir iç mekan seçin, renk şemasını analiz edin ve üzerinizde oluşturduğu psikolojik etkiyi tartışın. ÖDEV 3: Verilen iç mekanlarda seçtiğiniz bir renk şemasını uygulayın ve nedenleriyle ilgili açıklayıcı bir yazı yazın. SUNUM: Seçtiğiniz 6 farklı fonksiyonlu iç mekandaki doku seçimlerini, özelliklerini ve psikolojik etkilerini tartışan bir sunum (.ppt) hazırlayın (2 veya 3 kişilik gruplar halinde). *** PROJE: Size planı, kesiti ve görünüşü verilen bir iç mekanın tüm renk ve doku özellikleriyle beraber bir renk ve malzeme dokümantasyonunu hazırlayın (2 veya 3 kişilik gruplar halinde) – Tüm gereklilikler daha sonra duyurulacaktır. KİTAPLAR: Pile, J. F. (1997). Color in Interior Design. New York: McGraw-Hill. (NK2115.5.C6 P55) Zelanski, P. & Fisher, M. P. (1999). Colour. London: Herbert Press. (NK1548 Z45) . Mahnke, F. H. (1996). Color, Environment, and Human Response. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. (NA2795 M34) Callery, E. (2006). 1001 Ideas for Color and Paint. Singapore: Page One Publishing Ltd. (NK2115.5.C6 C35) Ching, F. D. K. & Corky, B. (2004). Interior Design Illustrated. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. (NA2850 C45) Baker, N. & Steemers, K. (2002). Daylight Design of Buildings. London: James & James Ltd. (NA2794 B35) Caan, S. (2011). Rethinking Design and Interiors. London: Laurence King Publishing Ltd. (NA2850 C33) Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015). İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür. (NK2110 D63) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | LİNKLER: Beau Lotto: Optical illusions show how we see - https://www.youtube.com/watch?v=mf5otGNbkuc How Do We See Color? - https://www.youtube.com/watch?v=pvC9MQvqHMQ Do You See What I See - BBC Documentary - https://www.youtube.com/watch?v=1IqXyu14kpY How we see color - Colm Kelleher - https://www.youtube.com/watch?v=l8_fZPHasdo How Animals See The World - https://www.youtube.com/watch?v=6hYaT4gvjNc Understanding Color - https://www.youtube.com/watch?v=Qj1FK8n7WgY Do I See Colors the Same Way You Do? - https://www.youtube.com/watch?v=nAbxfKPKorc The Taste of Color - https://www.youtube.com/watch?v=dLZcy9y0zkk Color Theory Basics - https://www.youtube.com/watch?v=L1CK9bE3H_s The psychology of design and color - https://www.youtube.com/watch?v=5L4eDNHxdRQ BBC Design Rules 2nd Episode: Colour - https://www.youtube.com/watch?v=fsosmCyMgPU BBC Design Rules 4th Episode: Pattern & Texture - https://www.youtube.com/watch?v=Kc66yuQFVB8 Color Theory and Application (Science of Color & Color Harmony Schemes) - Interior Design - https://www.youtube.com/watch?v=PzP8XtC1neo PANTONE: Find out how we forecast new color trends - https://www.youtube.com/watch?v=ssaR761Wpck |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest